Even voorproeven: trendtour naar New York

//Even voorproeven: trendtour naar New York

Even voorproeven: trendtour naar New York

New York, een stad die tot de verbeelding spreekt, in een land waar fastfood zo’n beetje geboren is. Daar moeten trends te spotten zijn!

Met het 25-jarig jubileum in het vooruitzicht heeft FHC Formulebeheer al aangekondigd om ondernemers mee te nemen op trendtour naar “the city that never sleeps”. Om een beeld te krijgen van de stad en wat daar allemaal te zien en beleven is gingen marketing manager, Chantal van der Meer, en directeur Ralph Markwat van FHC Formulebeheer op onderzoek uit. Wat halen zij voor inspiratie uit deze veelzijdige stad?

De inspiratie begint eigenlijk direct bij aankomst in het hotel, volgens Van der Meer. Het Moxy hotel is nog geen jaar oud en nu al een hotspot. Bij binnenkomst geen traditionele receptie, maar een open ruimte met vrolijke medewerkers (wij nuchtere Nederlanders zouden zeggen “erg Amerikaans”) die vol enthousiasme vertellen over de mogelijkheden van het hotel. Tijdens het inchecken speelt een andere medewerker je een bal toe “wanna shoot hoops?”. Er hangt dus gewoon een basket in de ontvangstruimte! Verder is het hotel prachtig ingericht en beschikt het over een fenomenale rooftop bar waar de jetset graag komt. Je waant je hier als Alice in Wonderland. Zo kun je met je cocktail plaatsnemen in de draaimolen of een hole-in-one slaan op de midgetgolfbaan. Kortom, beleving en gastvrijheid een dikke tien!

Maargoed, we kwamen voor het eten. Na een speurtocht langs foodblogs en een rondje in ons beide netwerken kwamen we tot een lijst van 150 adressen, die we toch echt moeten zien in drie dagen. Met medeorganisator van de trendtour en kenner van de stad Jesse Geboers springen we op de fiets om de stad te doorkruisen. In dit artikel delen we een vijftal hotspots en wat we daaruit meenemen. Natuurlijk is dit maar een tipje van de sluier, want we willen niet alles verklappen voor de ondernemers die meegaan op deze trip.

Dr. Smood

New York trendtour Dr Smood

Een concept dat alleen al het bezoeken waard is vanwege de productpresentatie, zowel in het schap als op de communicatiemiddelen. De basis is super strak, waardoor alle kleurige sapjes en salades er echt uitspringen.

Dit concept klopt, concludeert van der Meer enthousiast. De consument die bereid is te betalen voor kwaliteit en gezondheid voelt zich thuis in deze chique smoothiebar.

Katz

Katz is een begrip als het gaat om hun Pastrami en corned beef sandwiches. Een beetje geholpen door de beroemde scene uit de filmklassieker “When Harry met Sally” die hier is opgenomen. Je gelooft je ogen niet als je binnenstapt, zo druk is het. Je betaalt $25 voor de specialiteit, maar dan heb je ook wat. “Het lekkerste broodje dat ik ooit heb gegeten” – Ralph Markwat.

Cha Cha Matcha

New York trendtour Chachamatcha

Matcha is al een tijdje een trend onder de hipsters. Deze vermalen Japans theeblaadjes bevatten veel antioxidanten, wat het erg gezond maakt. Bij Cha Cha Matcha wordt matcha poeder gebruikt voor allerlei producten zoals koffie, smoothies, softijs noem maar op!

Cha Cha Matcha is vooral een voorbeeld van een keten die één product pakt en hier veelvuldig mee varieert.

Eataly

Eataly is een soort warenhuis met alleen maar eten. Allemaal met een Italiaans tintje. Verspreid over het pand zijn er verschillende thema’s van vlees tot vis, kaas en cadeautjes. Je kunt er boodschappen halen om thuis te koken of ter plekke eten. Met name de versbeleving van Eataly is iets om te onthouden.

Wafels & Dinges

Onze zuiderburen veroveren New York met hun wafels. Verspreid over de stad zie je stalletjes staan waar ze deze wafels verkopen. Als je voorbij loopt, komt de heerlijke geur je al tegemoet. Ook dit is een goed voorbeeld van één product waarmee gevarieerd wordt. Je kunt je wafel aankleden zoals jij dat wilt. In 2016 is dit concept in Time out’s top 5 van beste Quick service restaurants in New York geëindigd.

2018-12-20T13:28:01+00:00 donderdag, 20 december, 2018|Nieuws|