Family Formule 2018-08-08T14:03:12+00:00

Family

Waarom Family?

Franchise en toch zelfstandig ondernemen. Bij Family staat de ondernemer centraal. De gasten komen immers voor jou en jouw specialiteiten. Met kernwaarden als “vers&gezond”, “duurzaam” en het “thuisgevoel” onderscheidt Family zich van de normale cafetaria.

FHC Formulebeheer faciliteert jou op de vlakken waar je niet of nauwelijks aan toe komt. Resultaatgericht voor zowel jou als de gasten.

FHC Formulebeheer heeft een breed scala aan diensten en producten voor franchisenemers beschikbaar. Jaarlijks worden de franchiseproducten en diensten herzien en aangepast waar noodzakelijk. Onderstaand zijn de verschillende producten en diensten toegelicht.

Kernwaarden Family

– daar “blijf” je eten

– je voelt je thuis bij Family

– vers & gezond

– duurzaam

– werken met A-merken

– een (h)eerlijke maaltijd voor een (h)eerlijke prijs

FHC Kennisnet®

Met het FHC Kennisnet kan de zelfstandig ondernemer richting geven aan zijn onderneming. In deze toolkit staat alle informatie over de cafetaria formule vestiging zoals financiële cijfers, doelstellingen, marketingresultaten en zelfs concurrentie-analyses. Hierdoor verkrijgt zowel de zelfstandig ondernemer als FHC Formulebeheer het inzicht in de ontwikkelingen op de werkvloer. Het FHC Kennisnet beschikt over een forum waar collega-ondernemers interessante onderwerpen met elkaar delen. Op de ‘marktplaats’ worden horecabenodigdheden gekocht of verkocht. Er is een Kennisbank met allerlei belangrijke en handige informatie specifiek voor de cafetaria-ondernemer. Via de webshop kunnen bijvoorbeeld marketingmiddelen besteld worden. Via het Kennisnet zijn e-learnings beschikbaar of kan er ingeschreven worden voor trainingen en trendtours. Het laatste nieuws is te vinden op FHC Kennisnet. Een toolkit waarmee de ondernemer snel en effectief informatie krijgt over zijn eigen bedrijf.

FHC Mystery Guest®

Ben jij de vriendelijkste cafetaria in de buurt? Om te beoordelen hoe de gast de vriendelijkheid en service bij de cafetariavestigingen ervaart, is een FHC Mystery Guest module ontwikkeld. Een aantal maal per jaar bezoekt een anonieme gast de vestigingen. Deze anonieme gast beoordeeld aan de hand van een zorgvuldig samengestelde vragenlijst de vriendelijkheid en servicegraad van de vestiging. De rapportage welke hieruit ontstaat, geeft begrip en inzicht hoe de gast tegen de service van de ondernemer en zijn medewerkers aan kijkt. Hierdoor wordt bewustwording gecreëerd van eventuele aandachtspunten en kan er actie ondernomen worden. De rapporten zijn direct in te zien voor de eigen vestiging op FHC Kennisnet.

FHC Vestigingsadministratie®

Als ondernemer ligt je focus op de werkvloer en niet op kantoor. Dat betekent dat in veel gevallen onvoldoende aandacht is voor de boekhouding. Dit is echter wel een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering. Vaak wordt dit uitbesteed aan een accountant die eens per jaar feedback geeft op de ontwikkelingen. Bijsturen is dan vaak als mosterd na de maaltijd. Als ondernemer dien je dicht op de bal te zitten. Daarom verzorgt de formule-organisatie de vestigingsadministratie van haar ondernemers. Door deze dienstverlening krijgt de ondernemer actuele feedback op zijn bedrijfseconomische ontwikkelingen. Er kan direct gestuurd worden op margeverbetering of kostenbeheersing. In het FHC Kennisnet worden de cijfers eenvoudig en overzichtelijk gepresenteerd en geanalyseerd.

FHC Hygiëne inspecties®

Voor consumenten is het hebben van vertrouwen een belangrijk argument in de keuze waar ze uit eten gaan of hun eten afhalen. Door op de beste wijze om te gaan met voedselveiligheid versterk je het imago van je cafetariaformule. Om te waarborgen dat de kwaliteit van de cafetariavestigingen betrouwbaar is, heeft FHC Formulebeheer haar eigen kwaliteitsprogramma ontwikkeld. Een onafhankelijk controlebureau voert de FHC Hygiëne inspecties uit. Deze inspectie betreft een gehele controle op het uitvoeren van de HACCP code voor de horeca. De rapporten geven inzicht in het kwaliteitsniveau van de vestiging. Bij een positief resultaat wordt het FHC Hygiëne Certificaat uitgereikt. Deze kan in de vestiging gecommuniceerd worden met de gasten. Dit genereert vertrouwen bij de gast over het waarborgen van de voedselveiligheid.

FHC Formulemarketing®

Doelstelling is om via landelijke consumentenmarketing méér omzet én vaker omzet te genereren voor de formuleondernemers. Hierbij staat de aandacht voor het kernassortiment en nieuwe producten centraal. De marketingmedewerkers van de formule-organisatie ontwikkelen creatieve en effectieve reclamemiddelen. Door een eigen professionele grafische afdeling en drukkerij worden deze vervolgens geproduceerd. In het marketingteam zit ook een specialist op het gebied van online media. Hij maakt voor ondernemers Facebookpagina’s, eigen websites, formule tv of maakt een bedrijfsfilmpje welke online gepost kan worden. Het succes van de marketingacties wordt elke maand gemeten. Bij de cafetariaformules Family en Foodmaster ligt de respons op acties boven het landelijk gemiddelde. De kracht van de acties wordt mede bepaald door de pro-actieve samenwerking, welke de formule-organisatie heeft met haar A-merk fabrikanten. Aan alle consumentenacties wordt een inkoopvoordeel van desbetreffende A-merk fabrikant gekoppeld. Zo investeren we gezamenlijk in verkoopacties!

Marketing is een belangrijk onderdeel van de cafetariaformules Family en Foodmaster. Wat zit er nu eigenlijk allemaal in het FHC Marketingpakket:

+ Social media zoals Facebook

+ Eigen internetsite

+ Vindbaarheid op Google

+ Elke maand actiefolders en flyers

+ Kortingsbonnen

+ Menukaarten

+ Assortimentsfolders

+ Posters voor stoepborden

+ Tafelkaarten met eethuisacties

+ Banners voor binnen en buiten

+ Visitekaartjes

+ Cateringfolders

+ Spaarpassen

+ Narrow casting filmpjes

+ Gratis Bestelapp

+ Eigen bestelsite

FHC Opleidingen en trainingen®

Cafetaria-ondernemers en medewerkers worden door de formule-organisatie actief getraind en ondersteund op het bereiden van de beste producten en het serveren van de meest vriendelijke service. De formule-organisatie beschikt over een eigen Trainingscentrum waar alle cafetaria-apparatuur en inrichting aanwezig is om de beste praktijksituatie te realiseren. Middels een speciaal opleidingsprogramma voor de cafetaria kan de ondernemer zijn kennis en vaardigheden ontwikkelen. Er zijn trainingen voor de ondernemer zoals bedrijfseconomische vaardigheden, personeelsmanagement, gastgerichtheid en allergenenmanagement. Verkooptrainingen voor medewerkers, brood- en ijsworkshops, cursus vitrine-inrichting, overvalpreventie, HACCP trainingen, sociale hygiëne, BHV trainingen of we gaan heerlijk ontspannen met elkaar op trendtour of brengen een bezoek aan een fabriek van één van onze A-merk partners. Opleiden en trainen is een belangrijke basis voor succes!

FHC Bedrijfscoaching®

Elke formule-ondernemer heeft een eigen bedrijfscoach. De bedrijfscoaches zijn vakspecialisten met ruime praktijkervaring vanuit de horeca. Zij geven de ondernemers maandelijks ondersteuning en begeleiding op maat, elk individu heeft immers zijn eigen werkwijzen. De bedrijfscoaches beschikken over alle kennis van de facetten van het ondernemerschap. Hij geeft advisering over o.a. bedrijfsrendement, personeelsmanagement, productbereidingen en gerechtenpresentatie maar ook maakt hij samen met de ondernemer kostprijscalculaties of berekeningen van de omzet per gewerkt uur. De bedrijfscoach heeft de beschikking over een team marketeers of financiële experts die hem terzijde staan om zijn ondernemers zo goed mogelijk te adviseren. Met visie, passie en creativiteit wordt gestreefd naar een gezamenlijke doelstelling. Een maximaal rendement uit de samenwerking.

Assortiment

Een gezonde levensstijl is dé trend onder de consument van vandaag. Deze consument is op zoek naar gevarieerd, gezond, vers maar bovenal lekker eten. Bovendien spelen kwaliteit, presentatie en uitstraling van het bedrijf een steeds belangrijkere rol in de keuze van de consument.

Daarom hebben we bij Family een brede keuze aan eetmomenten geïntroduceerd. Op deze manier is de consument ieder moment van de dag welkom om zijn maaltijd af te halen óf in het gezellige eethuis te blijven eten. Er wordt gewerkt met Lavazza koffie, waardoor de consument niet alleen voor een kop koffie na het eten zal kiezen, maar ook speciaal voor een heerlijke kop echte koffie (natuurlijk met een stukje appeltaart) naar Family komt. Daarnaast is er keuze uit een ruim assortiment van vers belegde broodjes. Van witte baguette tot ciabatta, van meergranen broodje tot een goede plak oerbrood. Ook de belegmogelijkheden zijn eindeloos: van Old Amsterdam tot hete kip, er is voor elk wat wils. Verder worden – naast de in de cafetaria bekende producten als snacks, frites en burgers – wokgerechten, maaltijden en maaltijdsalades vers bereid. Tot slot heeft de consument keuze uit een breed assortiment aan ijs en milkshakes. Op deze manier willen wij bij Family de consument de hele dag tevreden stellen en welkom heten bij Family.

Door gezamenlijke inkoop profiteren de ondernemers van interessante inkoopvoordelen en aanbiedingen bij A-merk fabrikanten. Deze gunstige voorwaarden betekenen een scherpe prijs op het FHC Kernassortiment. Binnen dit assortiment zorgen wij voor een goede balans tussen kwaliteit, merkimago en prijs.

Family speelt altijd in op nieuwe trends.

overhandigen afhaalbestelling

Contact

Interesse?


Lijkt het jou aantrekkelijk om jouw eigen cafetaria met eethuis te runnen en als ondernemer verantwoordelijk te zijn voor de eigen omzet en het resultaat?

En heb je een goed gevoel bij het concept van Family?

Neem dan nu contact op met FHC Formulebeheer. Wij bekijken dan samen met jou wat de mogelijkheden zijn.

Contact