FHC reist af naar New York | Bekijk de aftermovie

//FHC reist af naar New York | Bekijk de aftermovie

FHC reist af naar New York | Bekijk de aftermovie

Vier dagen, 55 ondernemers en partners en zo’n 150 foodhotspots. FHC Formulebeheer bezocht in april New York voor een onvergetelijke trendtour. Ieder jaar doet FHC een wereldstad an, meestal in Europa, maar speciaal voor het jubileum koos de franchiseorganisatie voor foodwalhalla New York.

“New York stond al een tijdje op de lijst,” zegt Ralph Markwat. “Als er ergens op de wereld een stad is waar alles om snelheid draait, dan is het New York wel. Met twee fastserviceformules en een schoolcateringformule is snelheid de sleutel tot ons succes. In combinatie met de uitstraling en het assortiment natuurlijk. Dat verklaart de keuze voor deze stad.”

FHC gaat langs New Yorks highlights

De route was van tevoren vakkundig uitgestippeld in samenwerking met Jesse Geboers van Business Tours. De meegereisde partners en ondernemers kregen een scala aan fastservice-concepten te zien. Ieder met iets bijzonders, of het nu het product, de routing of de uitstraling van het concept betrof. Natuurlijk bezochten de deelnemers ook een aantal  toeristische highlights, zoals ‘Top of the Rock’, de Brooklyn Bridge en de WTC Memorial.

“Onvergetelijk! Deze tour gaan we niet snel overtreffen,” was de reactie van Jacqueline van Hoolwerff, onderneemster van Family Uitgeest, na afloop. En dat geldt voor alle aanwezigen.

De deelnemers bezochten het grootste gedeelte van de tour verschillende foodconcepten te voet. Zoals je mag verwachten van een stad waar iedereen gehaast leeft, is er veel aandacht voor online bestellen. Wat opvalt is dat dit vervolgens niet allemaal bezorgd wordt, maar dat bijna ieder concept een aparte rij heeft gemaakt voor bestellingen die online zijn geplaatst.

In lijn met het digitaliseren van het bestelproces is ook de communicatie vaak gedigitaliseerd. Geen standaard stoepborden of kliklijsten, maar tv-schermen zodat de communicatie volledig is afgestemd op dat moment van de dag.

Op productniveau zie je duidelijk twee kanten. Enerzijds de echte guilty pleasures zoals burgers en veel zoetigheden als donuts en ijs. Anderzijds de concepten waar een gezonde levensstijl centraal staat, met daarbij ook veel vegan producten.

Top 3 locaties in New York

Volgens FHC Formulebeheer zou iedereen die naar New York afreist deze top 3 locaties moeten bezoeken

  1. Mercado Little Spain
    Nieuw concept van de wereldberoemde José Andrés en de gebroeders Adrià
  2. Katz deli
    Hun broodje pastrami is volgens Ralph Markwat het beste broodje dat je ooit zult eten
  3. Sweet Green
    Het concept waar niet alleen eten, maar ook een gezonde levensstijl centraal staat

“Wanneer we de tweede avond gebroederlijk dansend en zingend het diner afsluiten dacht ik bij mezelf; welke franchiseorganisatie heeft dit nou? Dan ben ik trots op de organisatie, onze partners en ondernemers. Zo kunnen we nog gemakkelijk 25 jaar door,” aldus Chantal van der Meer. Naast het opdoen van inspiratie is deze saamhorigheid voor FHC nog wel het meest belangrijke aspect van de tour. Op een informele wijze sparren met collega-ondernemers en partners is veel waard. In het vliegtuig terug komt direct de vraag: ‘Waar gaan we volgend jaar naartoe?’

2019-06-12T16:00:39+00:00 woensdag, 12 juni, 2019|Nieuws|