Talent Academy op bezoek bij Remia

//Talent Academy op bezoek bij Remia

Talent Academy op bezoek bij Remia

Afgelopen maandag 5 november 2018 vond een speciaal bezoek van de Talent Academy plaats. Talenten van Family en Foodmaster kwamen samen voor een marketingdag met Chantal van der Meer op een bijzondere locatie: de Remiafabriek in Den Dolder.

Het doel van de Talent Academy-dag was tweeledig: meer leren over welke marketingmiddelen in te zetten op de diverse cafetarialocaties én kennis opdoen over de partner van FHC Formulebeheer Remia.

Marketingmiddelen voor Foodmaster en Family

Na een hartelijke verwelkoming door Formule Manager van Remia, Roy den Hartog, start Chantal van der Meer met het programma. De werknemers mogen één voor één hun vooraf opgestelde doelstellingen presenteren aan de rest van de groep.

De doelen zijn per locatie verschillend. Waar de Family in Lisse zich zal focussen op de bijverkoop van sauzen, wil de Foodmaster uit ’s-Gravenzande juist een ouder publiek trekken.

Chantal van der Meer, Marketing Manager van FHC Formulebeheer, haakt op de doelstellingen in. Zij geeft aan met welke middelen deze doelen kunnen worden behaald.

“Je wilt altijd het goede gevoel aan mensen geven, want dat blijft hangen.”

Chantal bespreekt manieren om dit te bewerkstelligen, van het inzetten van bestellingen tot de bezoekfrequentie stimuleren.

De nieuwe informatie leidt tot interessante discussies waarin ervaringen tussen de medewerkers worden uitgewisseld. Wanneer de spaaractie wordt genoemd, haakt Yorin van Baarle van Family uit Uitgeest in: “Vooral voor de mensen die vaker bij ons komen is een spaaractie echt een beloning.”

“Een aantal dingen werken altijd,” zegt Chantal ter afsluiting van de presentatie. Ze noemt welke bewoordingen het goed doen op posters, strooifolders, spaarkaarten en meer. Op = op, 1 + 1 gratis en storytelling zijn strategieën die het in de regel goed doen. Deze worden dan ook veel ingezet binnen de formules van FHC Formulebeheer.

Marketing en Remia: Like!Mayo

De presentatie van Chantal werd opgevolgd door een presentatie van de Marketing Manager van Remia, Geor Schuurman. Hij sprak over een van de nieuwste sauzen die Remia op de markt heeft gezet: Like!Mayo. Dit is een allergenenvrije mayonaise die vooral bij de veganisten in trek is.

De presentatie gaf de talenten inzicht in welke stappen een bedrijf doorloopt voordat een nieuw product nu echt op de markt komt.

“Heel belangrijk is om te weten: hoe groot is die markt nou en wat is de concurrentie,” aldus Geor Schuurman.

Schuurman doorloopt de stappen naadloos. Hij neemt de talenten mee in de marktverkenning,  productontwikkeling en het plaatsen van de spiksplinternieuwe saus op de markt. “Cafetaria’s zijn voor Remia absoluut de belangrijkste markt.” Het is dan ook niet verbazingwekkend dat ook enkele Foodmaster- en Familylocaties de Like!Mayo-saus in huis hebben.

Rondleiding door de Remiafabriek

Remiafabriek Talent Academy FHC FormulebeheerVoor de talenten een prachtige onderdeel van de dag was de rondleiding door de Remiafabriek. Bart Eikelboom, Manager van Research & Development van Remia, begint de rondleiding nog voor de ingang in de fabriek. Hij vertelt over de lange geschiedenis van Remia die ooit startte bij de margarineproductie. De huidige productie ziet de groep even later. Maar voordat de fabriek mag worden betreden gaan de labjassen, haarkapjes en zelfs baardkapjes aan en op. Zelfs de handen worden grondig gedesinfecteerd.

Bart Eikelboom neemt de talenten vervolgens mee in de productielijn van Remia. Hygiëne is van het grootste belang binnen de fabriek. Naast de speciale jassen, heeft Remia een uitvoerig reinigingsprotocol om ervoor te zorgen dat de geleverde producten van de hoogste kwaliteit zijn.

De fabriek is op alle manieren groot te noemen. Eikelboom vertelt dat de fabriek in Den Dolder 24/7 draait en maar liefst 1600 recepten verwerkt. Een enorme input en output dus!

Ook vertelt Eikelboom meer over de verantwoorde productie die Remia uitvoert. Remia produceert alle A-merken 100% CO2-neutraal dankzij zonnepanelen en afvalreductie. Roy den Hartog haakt hier nog verder op in. Hij vertelt over de bewuste keuzes binnen de recepturen, zoals het verminderde gebruik van zout.

Chantal sluit de dag af met een drankje en een nawoord. Een goede dag voor de Talent Academy. Er is veel inzicht geboden in hoe marketing in te zetten en wat er eigenlijk schuilgaat achter de sauzen van Remia.

2018-11-08T08:53:32+00:00 donderdag, 8 november, 2018|Nieuws|